Anna Ślaska

Trend na KOLOR I Premiere Vision Wiosna 2018

Wiosna 2018 stoi pod znakiem koloru, który ma pobudzić kreatywność i prowokować do działania. Jednocześnie odgrywa rolę filtra rzeczywistości, swego rodzaju odskoczni od codziennych problemów i niepewności jutra. Zestawienie nasyconych barw stanowi niezakłócony i konkretny komunikat – intensywny, wibrujący, śmiały. Uwalnia energię, nawołuje do odwagi.  Ta pozytywna energia ma moc zmiany rzeczywistości, wspiera indywidualizm i pragnienie innowacji. Kolor staje się kluczowy i dominujący.

Materiały:  nylony, miękkie i lejące mieszanki poliestrów
Kolory: czerwienie, żółcie, pomarańcze,  koral, fuksja, soczyste zielenie
Nadruki: zabawa nadrukami, zamierzone błędy w motywach, pasy, koła
Kluczowy asortyment: streetwear, sukienka, płaszcz, szerokie spodnie
Kluczowe słowa: #energia, #indywidualność, #transformacja, #kontrast

 

Kolor 2 Wiosna 2018 (Kopiowanie)

Trend studio Kolor 5 Wiosna 2018

Trend studio Kolor 3 Wiosna 2018

Akcesoria I Plecak

Żyjemy w pośpiechu, często przemieszczając się i chętnie eksplorując nowe miejsca. Przy okazji nosimy coraz więcej rzeczy. Tablety, smartphony, laptopy towarzyszą nam w codziennej wędrówce. Taki tryb życia wymusza dostosowanie stroju i akcesoriów do aktualnych potrzeb. Ubiór i dodatki otrzymują nowe funkcje.

(więcej…)

Raport I Materiały 2016

Po latach fascynacji modą masową wracamy do korzeni. Poszukujemy materiałów wysokiej jakości, z upraw ekologicznych, które możemy zamówić od lokalnych producentów. Wymagania ze strony konsumentów, ale i producentów rosną.  Taka sytuacja znalazła odzwierciedlenie w trendach związanych z materiałami wykorzystywanymi do projektów. W 2015 roku będą dominować trzy kategorie:

LOKALNOŚĆ/DOSTĘPNOŚĆ
NATURALNOŚĆ/ ORGANICZNOŚĆ
INNOWACYJNOŚĆ/TECHNOLOGIA

materialy_1 materialy2015_2 materialy2015_3 materialy2015_4 materialy2015_5 materialy2015_6 materialy2015_7 materialy2015_8 materialy2015_9 materialy2015_10 materialy2015_11 materialy2015_12 materialy2015_13

Raport Trendy2015- MATERIAŁY w wersji pdf do pobrania poniżej:
OKLADKA

Kolor I Aquamarine 14-4313 TPX SS2016

Aquamarine (14-4313 tpx) jest jednym z głównych kolorów prognozowanych przez agencję Pantone na wiosnę 2016. Przypomina eteryczny błękit inspirowany czystym i rześkim powietrzem. Przynosi ochłodę w upalny dzień lub ukojenie w stresie. W tonacjach chłodnych, niczym arktyczny lodowiec idealnie komponuje się z odcieniami szarości. Najbezpieczniej prezentuje się w palecie monochromatycznej lub w połączeniu z innymi pokrewnymi barwami, jak np.: zieleń lucytu. Zdecydowany kontrast uzyskamy w zestawieniu z kolorem żółtym Custard i pomarańczowym Tangerine.

 

 

Spotkania I #Trendywmodzie

Trendy w modzie to otwarte spotkania entuzjastów trendów i innowacji odbywające się cyklicznie od stycznia 2015 w klubie Pauza in Garden w Krakowie. Podczas spotkań będą prezentowane wykłady zaproszonych specjalistów, przedsiębiorców, projektantów, naukowców działających na styku mody, innowacji i prognozowania trendów. Spotkania mają na celu stworzenie przestrzeni wymiany doświadczeń dla projektantów, start-upowców, innowatorów, aniołów biznesu. Głównym celem jest przekazywanie wiedzy o innowacyjnych rozwiązaniach i kreatywnych przedsięwzięciach w sektorze mody, wizjonerach i zdolnych projektantach oraz trendach, które mogą wpłynąć na obraz polskiej mody.

Pierwsze spotkanie poświęcone jest wpływowi Internetu na trendy mody. Moda, tak jak inne dziedziny życia nie mogła pozostać obojętna na jego oddziaływanie. Jakie są tego przejawy? Jak zmieniło się jej oblicze? O tym wszystkim usłyszymy na pierwszym spotkaniu 29 stycznia w Klubie Pauza in Garden.

Weź udział i dołącz do grona trendwatcherów!

Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy:
logo-42-up-200-px-smalllogo_BF&T_whiteff64aee512e341d28bb60fb3a37925c6        loga-pauza-in-garden-(1)

 

 

Patron medialny:

lounge magazyn

 

 

Sponsorzy:

logo_helion

Trend I Sabotage Wiosna 2015

Moda i Internet są środowiskiem naturalnym dla osób, które zajmują się kreowaniem siebie i swojego świata. Wymyślone tożsamości często prowokują, stają się sposobem zabawy. Karl Lagerfeld i Walter Van Beirendonck projektując kolekcje wykorzystują efekt kreacji wizerunku połączonego z zabawą, pełnego niedopowiedzeń i budzącego skrajne emocje.

Wiosna 2015 upłynie pod hasłem artystycznej kreacji. My przedstawiamy jeden kierunek – trend Sabotaż, który jest naturalną konsekwencją tworzenia się nowej rzeczywistości w Internecie. Jest prowokacyjną odpowiedzią na przemyślany i wykreowany portret  świata „online” . W inteligentny sposób komentuje przerysowanie i niedorzeczność prezentowanych zachowań. Trend posługuje się swoistym „misz-maszem” środków, pokazując nowy kierunek tworzenia własnego i niepowtarzalnego stylu. Cechuje go ironia, sarkazm i absurd.

SS2015_Sabotage 1

Technologia I Estimote Beacon – rewolucja w sposobie robienia zakupów

Czy plastikowe pudełko przypominające oszlifowany kamień może mieć jakiś związek z modą? Jak najbardziej. Opracowane przez krakowski start-up, Beacony Estimote mogą zrewolucjonizować sposób robienia zakupów. Bezprzewodowe nadajniki umożliwią wybór produktów w aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Dodatkowo pozwolą zamówić właściwy rozmiar do przymierzalni, a nawet ułatwią płacenie bez czekania w kolejce do kasy. Urządzenie jest wykonane z silikonu, a kształtem przypomina niewielkich rozmiarów kamienie.

Zasada działania jest prosta. Wystarczy włączyć urządzenie, zsynchronizować z telefonem i umieścić w kilku punktach w sklepie, np. na półkach z rzeczami, na produktach. Kiedy klient odwiedza sklep, sensor zaczyna zbierać o nim informacje i przekazuje je sprzedawcy, aby mógł poznać jego oczekiwania. Sprzedawca może poinformować klienta, że do spódnicy, którą przymierzył świetnie pasuje koszula znajdująca się na wieszaku obok. Może też opowiedzieć mu o promocji, której objęte są produkty.

Beacony są kompatybilne z iPhone’em 4S, iPhone’em 5, iPadem (3. i 4. generacja) oraz z iPadem Mini.

http://estimote.com

 

Warsztaty I Trendy w modzie na sezon jesień/zima 2015

Jeśli chcecie poznać:
  jakie trendy są prognozowane na sezon Jesień/Zima 2015,
czym są trendbooki i jak z nimi pracować,
  jak przygotowywać moodboard inspiracyjny i palety kolorystyczne,
jak przygotować kolekcję, która trafi w gust klienta?

Zapraszamy
na pierwsze warsztaty:

Trendy JESIEŃ/ZIMA 2015 w pracy projektanta.

Warsztaty składają się z części teoretycznej i praktycznej i obejmują następujące zagadnienia:

I część teoretyczna

1. Czym są trendy i ich biznesowe zastosowanie
2. Omówienie prognozowanych trendów w sezonie Jesień/Zima 2015

II część praktyczna

1. Aplikacja trendów Jesień/Zima 2015 w odniesieniu do specyfiki marki i klienta:
Przygotowanie moodboardów inspiracyjnych w oparciu o prognozowane trendy Jesień/Zima 2015
Przygotowanie palety kolorystycznej
Budowanie kolekcji na bazie sylwetek i kluczowych asortymentów
prognozowanych na sezon Jesień/Zima 2015
2. Raport Premiere Vision na sezon J/Z 2015 – Paryż 09.2014

TERMIN: 21.11.2014

MIEJSCE:  SLOW FASHION CAFE, ul. Bożego Ciała 10 KRAKÓW

CENA: 390 zł za osobę do 14 listopada br., 490 zł za osobę po 14 listopada br.
(w cenie: wykłady, warsztaty praktyczne, poczęstunek, materiały)

ZAPISY I INFORMACJA:
e-mai: [email protected]
tel: +48 504 130 829

Załącznik -oferta:

Oferta_warszaty z trendow

Trendy według 42up

Za nami okres intensywnej pracy badawczej. Mamy ogromną przyjemność zaprezentować długo wyczekiwany efekt końcowy. Jest nim Pierwszy Polski Trendbook Inspiracyjny, który stanowi idealne narzędzie dla projektantów, menadżerów, artystów i każdej osoby ceniącej piękno. Na warsztat wzięliśmy najbardziej popularne zjawisko społeczne, czyli obecność i codzienne działanie w Internecie. Kto dzisiaj nie korzysta z Internetu? Czy jesteśmy świadomi jak życie w świecie online wpływa na zachowania oraz na sposób odbioru rzeczywistości? Co dzieje się z użytkownikami cyberświata?

Trendbook obrazuje analizę postaw użytkowników cyberprzestrzeni. Wskazujemy ich wpływ na zmiany w estetyce. Przedstawiamy potencjalne scenariusze odnosząc się do ewolucji wartości estetycznych i motorów postrzegania piękna. Poniżej zamieszczamy kilka fragmentów:

2A 3A 4A

Śledźcie nasz profil na Facebooku, już wkrótce I-sza część trendbooka do ściągnięcia!

Targi I Premiere Vision Jesień/Zima 2015

Po raz kolejny Agencja 42up odwiedziła wrześniowe targi Premiere Vision, które prezentowały sezon Jesień/Zima 2015. Jest to największa branżowa impreza organizowana cyklicznie dwa razy w roku w Paryżu. O jej skali świadczy stale rosnąca liczba wystawców z całego świata, a także liczba odwiedzających, którą w tym sezonie szacowano na ponad 60 000 gości ze 130 krajów.

Na targach prezentowane są najnowsze technologie włókiennicze, prognozowane palety kolorystyczne, możliwe trendy stylizacyjne oraz galerie nadruków Indigo. W głównej hali można zapoznać się z najnowszą ofertą producentów tkanin oraz dzianin, odwiedzić salony skór i dodatków. Wśród boxów przemykają projektanci z największych domów mody, mniejsi rzemieślnicy, kupcy, studenci szkół związanych z branżą mody, dziennikarze, fotoreporteży, trend researcherzy. Wszyscy przemierzają kilometry korytarzy w poszukiwaniu inspiracji, trendów i nowych wzorów. Targi organizowane są z rocznym wyprzedzeniem i stanowią punkt wyjścia do rozpoczęcia pracy nad kolekcją. 

PV4 PV3 Premiere Vision