Monthly Archives: Październik 2014

Warsztaty I Trendy w modzie na sezon jesień/zima 2015

Jeśli chcecie poznać:
  jakie trendy są prognozowane na sezon Jesień/Zima 2015,
czym są trendbooki i jak z nimi pracować,
  jak przygotowywać moodboard inspiracyjny i palety kolorystyczne,
jak przygotować kolekcję, która trafi w gust klienta?

Zapraszamy
na pierwsze warsztaty:

Trendy JESIEŃ/ZIMA 2015 w pracy projektanta.

Warsztaty składają się z części teoretycznej i praktycznej i obejmują następujące zagadnienia:

I część teoretyczna

1. Czym są trendy i ich biznesowe zastosowanie
2. Omówienie prognozowanych trendów w sezonie Jesień/Zima 2015

II część praktyczna

1. Aplikacja trendów Jesień/Zima 2015 w odniesieniu do specyfiki marki i klienta:
Przygotowanie moodboardów inspiracyjnych w oparciu o prognozowane trendy Jesień/Zima 2015
Przygotowanie palety kolorystycznej
Budowanie kolekcji na bazie sylwetek i kluczowych asortymentów
prognozowanych na sezon Jesień/Zima 2015
2. Raport Premiere Vision na sezon J/Z 2015 – Paryż 09.2014

TERMIN: 21.11.2014

MIEJSCE:  SLOW FASHION CAFE, ul. Bożego Ciała 10 KRAKÓW

CENA: 390 zł za osobę do 14 listopada br., 490 zł za osobę po 14 listopada br.
(w cenie: wykłady, warsztaty praktyczne, poczęstunek, materiały)

ZAPISY I INFORMACJA:
e-mai: [email protected]
tel: +48 504 130 829

Załącznik -oferta:

Oferta_warszaty z trendow

TRENDBOOK ON

Powstanie i rozwój Internetu było wynikiem unikalnego wymieszania strategii militarnej, współdziałania zaawansowanej nauki, technicznej przedsiębiorczości i kontrkulturowej konkurencyjności. Rozwój i dostępność nowych technologii wpłynęły na powstanie społeczeństwa sieci, w którym zasadniczą rolę odegrało ciągłe podłączenie do Internetu, bycie ON-line, a także interakcja techniki i ruchów społecznych, jakie się dokonywały i dokonują nadal. Trendy związane z rozwojem Internetu, nowych technologii oraz technik informacyjnych odnalazły realne przełożenie wśród członków społeczeństw, w których te zmiany miały i będą mieć miejsce.

Pierwsza część TRENDBOOKA „What’s next?” skupiona jest wokół wizualizacji estetycznej trendów związanych z postawami użytkowników cyberprzestrzeni. Poza wyodrębnieniem i charakterystyką trendów, które znalazły odzwierciedlenie w scenariuszach postaw wśród użytkowników sieci, najważniejszym aspektem pracy było zaprognozowanie trendów estetycznych. Zachowanie użytkowników ma ogromny wpływ na modę i design, ponieważ czują oni niemal narkotyczne przywiązanie do Internetu, a sieć,  jest dla nich światem samym w sobie, światem, w którym oni są „w domu”.

Trend ON od początku analizy i prac badawczych klarował się dość wyraźnie. Współcześnie zachwyt nad możliwościami jakie daje nam Internet i rozwój technologii jest niewyobrażalny. Trend ON znajduje solidne odzwierciedlenie kulturowo – społeczne, ponieważ Internet to przestrzeń przez ludzi tworzona, wykorzystywana, ustanawiana, więc musi być włączona w struktury codziennego życia.

TRENDBOOK INSPIRACYJNY „What’s Next? składa się z trzech części. W dniu dzisiejszym prezentujemy pierwszą część  – ON. Jest to premiera TRENDBOOKA w świecie ON-LINE!!!

Życzymy miłej lektury i dziękujemy za dzielenie się informacją o TRENDBOOKU.

Wystarczy opublikować post na FB poprzez aplikację „Pay with tweet”.

Link do darmowego ściągnięcia TRENDBOOKA znajduje się poniżej:

42up TRENDBOOK ON

Motyw I Kontrast

W ostatnich latach nastąpiła mocna polaryzacja wśród społeczeństwa, co od razu znalazło przełożenie w modzie. Demokratyzacja, Internet oraz hasła wolności sprawiały, że wachlarz usług uległ znacznemu poszerzeniu. Każdy znajdzie coś dla siebie, ponieważ najbliższe sezony zdominowane są przez szeroko rozumiany KONTRAST. Najlepszą interpretacją tego trendu jest połączenie skrajnych elementów mieszczących się na przeciwnych biegunach. To jak zestawienie bieli i czerni w różnych postaciach: formy, barwy, nadruku, struktury.

KONTRAST widoczny jest w kolekcjach największych domów mody. Najprostsze, ale zarazem najbardziej klasyczne rozwiązanie to połączenie skrajnych barw, które dziś prezentujemy. Trend na łączenie bieli i czerni jest obecny już od kilku sezonów i wciąż mocno odznacza się w kolekcjach wielu projektantów. To zestawienie ponadczasowe. Jeśli stawiamy w stylizacji na powiew nowości, trend ten można interpretować połączeniem z pozoru ciężkich dzianin z lekkimi, zwiewnymi szyfonami.  Można również pudełkowe formy połączyć z prostymi krojami przylegającymi do ciała. Jeśli stylizacja ma mieć nowoczesny sznyt, proponujemy połączyć niekonwencjonalne tkaniny lub klasykę przełamać elementem wykorzystującym najnowsze technologie.

fot. www.pinterest.com

Trendy według 42up

Za nami okres intensywnej pracy badawczej. Mamy ogromną przyjemność zaprezentować długo wyczekiwany efekt końcowy. Jest nim Pierwszy Polski Trendbook Inspiracyjny, który stanowi idealne narzędzie dla projektantów, menadżerów, artystów i każdej osoby ceniącej piękno. Na warsztat wzięliśmy najbardziej popularne zjawisko społeczne, czyli obecność i codzienne działanie w Internecie. Kto dzisiaj nie korzysta z Internetu? Czy jesteśmy świadomi jak życie w świecie online wpływa na zachowania oraz na sposób odbioru rzeczywistości? Co dzieje się z użytkownikami cyberświata?

Trendbook obrazuje analizę postaw użytkowników cyberprzestrzeni. Wskazujemy ich wpływ na zmiany w estetyce. Przedstawiamy potencjalne scenariusze odnosząc się do ewolucji wartości estetycznych i motorów postrzegania piękna. Poniżej zamieszczamy kilka fragmentów:

2A 3A 4A

Śledźcie nasz profil na Facebooku, już wkrótce I-sza część trendbooka do ściągnięcia!

Targi I Premiere Vision Jesień/Zima 2015

Po raz kolejny Agencja 42up odwiedziła wrześniowe targi Premiere Vision, które prezentowały sezon Jesień/Zima 2015. Jest to największa branżowa impreza organizowana cyklicznie dwa razy w roku w Paryżu. O jej skali świadczy stale rosnąca liczba wystawców z całego świata, a także liczba odwiedzających, którą w tym sezonie szacowano na ponad 60 000 gości ze 130 krajów.

Na targach prezentowane są najnowsze technologie włókiennicze, prognozowane palety kolorystyczne, możliwe trendy stylizacyjne oraz galerie nadruków Indigo. W głównej hali można zapoznać się z najnowszą ofertą producentów tkanin oraz dzianin, odwiedzić salony skór i dodatków. Wśród boxów przemykają projektanci z największych domów mody, mniejsi rzemieślnicy, kupcy, studenci szkół związanych z branżą mody, dziennikarze, fotoreporteży, trend researcherzy. Wszyscy przemierzają kilometry korytarzy w poszukiwaniu inspiracji, trendów i nowych wzorów. Targi organizowane są z rocznym wyprzedzeniem i stanowią punkt wyjścia do rozpoczęcia pracy nad kolekcją. 

PV4 PV3 Premiere Vision

Technologia I Sensoryczna sukienka

anouk

Projekt INTIMACY 2.0  to kolekcja biotonicznych sukienek High-TECH zrealizowana przez – STUDIO ROOSEGAARDE przy współpracy z projektantką ANOUK WIPPRECHT. Sukienka wykonana jest ze skóry i e-tekstylii (smart e-foils). Projekt obrazuje zależność pomiędzy intymnością a technologią. Materiał reaguje na bicie serca i stan emocji modelki. Im wyższe tętno, tym sukienka staje się bardziej przezroczysta.

Więcej informacji pod linkiem: www.studioroosegaarde.net