Monthly Archives: Styczeń 2015

Spotkania I #Trendywmodzie

Trendy w modzie to otwarte spotkania entuzjastów trendów i innowacji odbywające się cyklicznie od stycznia 2015 w klubie Pauza in Garden w Krakowie. Podczas spotkań będą prezentowane wykłady zaproszonych specjalistów, przedsiębiorców, projektantów, naukowców działających na styku mody, innowacji i prognozowania trendów. Spotkania mają na celu stworzenie przestrzeni wymiany doświadczeń dla projektantów, start-upowców, innowatorów, aniołów biznesu. Głównym celem jest przekazywanie wiedzy o innowacyjnych rozwiązaniach i kreatywnych przedsięwzięciach w sektorze mody, wizjonerach i zdolnych projektantach oraz trendach, które mogą wpłynąć na obraz polskiej mody.

Pierwsze spotkanie poświęcone jest wpływowi Internetu na trendy mody. Moda, tak jak inne dziedziny życia nie mogła pozostać obojętna na jego oddziaływanie. Jakie są tego przejawy? Jak zmieniło się jej oblicze? O tym wszystkim usłyszymy na pierwszym spotkaniu 29 stycznia w Klubie Pauza in Garden.

Weź udział i dołącz do grona trendwatcherów!

Zapraszamy!

Organizatorzy i partnerzy:
logo-42-up-200-px-smalllogo_BF&T_whiteff64aee512e341d28bb60fb3a37925c6        loga-pauza-in-garden-(1)

 

 

Patron medialny:

lounge magazyn

 

 

Sponsorzy:

logo_helion

Raport I Trendy 2014

W naszej branży ważniejsza jest przyszłość niż przeszłość, ale jako podsumowanie minionego roku, przygotowałyśmy zestawienie 5 najważniejszych trendów, które zmieniają oblicze współczesnej mody. Każdy z wybranych trendów swój początek miał w zachodzących zmianach społecznych, jakie obecnie mają miejsce wśród społeczeństw na całym świecie.

1. plastik couture

Obawy o poziom odpadów sprawiły, że zmienia się podejście do surowców wtórnych, co ma znaczący wpływ na modę. Wiele brandów zaczęło dystansować się do materiałów takich jak jedwab czy bawełna na rzecz plastiku pochodzącego z recyklingu, który może być przekształcony w efektywny sposób. Korzystanie z tworzyw sztucznych jako głównego materiału pokazuje, że projekty ekologiczne są nie tylko estetyczne, ale również przemawiają do konsumentów, przy jednoczesnej poprawie postrzegania marki.

september-2014-vogue-brazielVogue Brazylia, wrzesień 2014

2. kidcentric

Dziecięca estetyka infiltruje całą gałąź branży mody. W dzisiejszym świecie pełnym chaosu, świat dziecka wydaje się być wolny od wszystkich uprzedzeń. Dlatego współczesne społeczeństwo informacyjne dąży do magii, kolorów i beztroski, które budują perspektywę infantylnego świata. Wiele kolekcji nawet największych marek kieruje się dziecięcymi postawami, a inspiracją do nich jest pragnienie powrotu do świata pomysłów traktowanych mniej poważnie.

Moschino-FW-2014-Sponge-BobMoschino, kolekcja jesień/zima 2014

3. active mode

Materiały wykorzystane do produkcji ubiorów dedykowanych dla aktywnego stylu życia stanowią ostoję w branży. Ten trend konsekwentnie rozwija się i mocno przeniknął z codziennego życia do mody. Wiele marek zmieniło podejście do wielofunkcyjnych ubiorów wykonanych z tkanin zazwyczaj zaprojektowanych specjalnie dla aktywnego stylu życia. Wykorzystując włókna naturalne i syntetyczne, taka odzież oferuje komfort, który współcześnie stał się priorytetem. Innowacje tego typu zaspokajają potrzebę towarów uniwersalnych łączących zdrowie, świadomy styl życia i modę.

nike-2014-vapourNike Vapor Untouchable, 2014

4. cyber fashion

O tym, że rozwój technologiczny mocno zmienił oblicze współczesnej mody pisałyśmy już nie raz. Wykorzystywanie technologii jako części codziennego stroju przestaje już dziwić. Apple watch, „inteligentne” sukienki, akcesoria łączące tkaniny z elektroniką nadają standardowej odzieży nowych znaczeń. Coraz więcej odbiorców jest gotowych wyjść poza przyjęte standardy dress codu, aby wpisać się w trend „cyber”, który łączy modę, Internet i technologię.

apple-watchKampania Apple i-Watch, wrzesień 2014

5. design patern

Torebki wyglądające jak pudełka lub wielofunkcyjne urządzenia? O tym, że najwięksi gracze z branży mody podglądają sztukę i architekturę wie prawie każdy. Coraz częściej, wychodząc na potrzeby szeroko rozumianego lifestyle, tworzą projekty związane z wzornictwem użytkowym. Przykładem może być np: marka DIESEL, która zaprezentowała podczas Milan Design Week cały koncept wnętrza stworzonego zgodnie z duchem marki. Trend na rozszerzanie kolekcji odzieżowych o linię „HOME” mocno się rozwija się, a w samych kolekcjach widać mocne inspiracje architekturą i sztuką użytkową.

bagBao Bao Issey Miyake + N&R Foldings

Prognozy wskazują, że wskazane trendy pozostaną dość mocno zaakcentowane również w nadchodzącym roku i tylko czas pokaże, w którym kierunku będą się rozwijać.

Kolor 2015 I Marsala

   Każdego roku firma Pantone ogłasza nazwę koloru, który dominować będzie w świecie mody, wzornictwa i designu. Specjalna komisja zbiera się dwa razy do roku, by debatować nad odcieniem, który będzie tzw. must have. Pisałyśmy o tym, że w 2015 r. będzie to kolor MARSALA, który nazwą nawiązuje do włoskiego wina z Sycylii. Gustowne, eleganckie bordo z domieszką brązu nie jest łatwym kolorem. Ta dość przytłaczająca barwa ma przywodzić na myśl bogactwo i poczucie spełnienia. Jej ziemisty odcień ma przywoływać związek z naturą, co wpisuje się w jeden z głównych trendów prognozowanych na najbliższe lata – czyli powrotu do natury.

Kolor Marsala jest również opisywany jako ziemisty odcień winnej czerwieni. To kolor, który ma pobudzać ciało, umysł i duszę oraz dodawać pewności siebie. Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawczy Instytutu Kolorów Pantone, wyjaśnia, że kolor Marsala kryje w sobie stabilność, której współczesna moda potrzebuje. Nie wszystkim jednak ten kolor kojarzy się z wyrafinowaniem i czymś gustownym. Krytycy wskazują, że odcień brudnej rdzy nie przywodzi na myśl przyjemnych skojarzeń. Mimo głosów sprzeciwu należy się spodziewać, że ten odcień będzie bardzo widoczny w 2015, nie tylko w kolekcjach jesienno-zimowych, ale również wiosennych. Przygotowałyśmy dla Was zestawienie jak go nosić i czym sugerować się przy wyborze nowych kolekcji.

Zerknijcie na naszego Pinteresta, gdzie jest tablica inspiracji MARSALA – https://www.pinterest.com/42UP/colour-marsala-pantone-2015/

Zapraszamy!