Monthly Archives: Luty 2015

Motyw I Gwiezdny pył

Nie złoty, nie srebrny, ale gwiezdny pył to trend prognozowany na sezon wiosna/lato 2015. Nie jest ważne w który odcień pójdziecie przy wyborze stylizacji, ponieważ najważniejszy jest błysk imitujący gwiazdy migoczące na niebie. Magia, tajemnica, ale i świeżość, której tak szukamy w letnich stylizacjach sprawiają, że ten trend można interpretować w dowolny sposób. Poza tym gwiezdny pył może kojarzyć się z międzygalaktycznymi podróżami, a same podróże to główny cel wakacji. Gwiezdny błysk wraca praktycznie co sezon w lekko zmienionej formie, więc warto zainteresować się tym trendem.

Podczas Premiere Vision 2014 na najbliższą wiosnę i lato prognozowano, że kolekcje zdominuje pył w odcieniu szlachetnego złota i brudnego srebra, więc stonowane odcienie tych barw. Przy tkaninach z linii stardust najlepiej sprawdzą się te zwiewne i transparentne, które będą imitować gwiezdną mgiełkę. Osoby preferujące solidne i mocne tkaniny, mogą zdecydować się na zdobienia imitujące całe galaktyki gwiazd. Na pewno wzbudzą zainteresowanie. Viviene Westwood stawia na gwiezdny makijaż, Elie Saab i Valentino na warstwy i gwiezdną transparentność. Natomiast jeśli szukacie przykładu na codzienną stylizację wykorzystująca ten trend, wystarczy przywołać Anję Rubik w legginasach stardust gold. Tylko pamiętajcie, że stardust to nie złote cekiny czy srebrne perełki! W takim wypadku granica między kiczem a stylizacją robiącą wrażenie jest dość cienka!

 

Kolor I Czerwony

Dla wielu osób Dzień Świętego Walentego kojarzy się z kiczowatymi ozdobami, papierowymi serduszkami i czerwienią. Nie będziemy komentować wartości tego „święta”, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez każdego roku, ale faktem jest, że kolor z nim związany interesuje kreatorów mody od lat.

Czerwień, uznana za najgorętszą ze wszystkich barw, od najdawniejszych czasów była kolorem życia i skrajnych uczuć. Umberto Eco w Historii Piękna napisał, że w niektórych kulturach czerwień jest synonimem słowa „piękny” i uznawana jest za królową kolorów. Pozytywne konotacje czerwieni to te kojarzone z miłością i pasją. Czerwień symbolizuje też siły witalne i życie. Z ogromnej ilości symbolizowanych przez nią cech, do innych najważniejszych należą: ekstrawertyzm, odwaga, determinacja.

Wielu projektantów uważa, że czerwień nigdy nie wychodzi z mody i jest zawsze na czasie. Takie myślenie propagował Valentino, którego czerwone kreacje robiły spektakularne wrażenie. Jak na co dzień nosić czerwień? Warto pamiętać, że jest wiele jej odcieni i należy ją dobrze dobrać, aby stylizacja była udana. Ponadto czerwień nie jest kolorem, przy którym można odpocząć. To barwa ludzi gotowych do działania, którzy stoją w obliczu wyzwania. Projektanci w każdej kolekcji przemycają tą barwę, niezależnie od pory roku. Proponują czerwień w całym looku lub w dodatkach czy akcesoriach, ponieważ  jej ładunek emocjonalny jest bardzo duży i w tym kolorze trudno zginąć w tłumie. Skupia na sobie uwagę wszystkich, a że królowa może być tylko jedna – to suknie w czerwieni zawsze zostaną zauważone. Czerwień jako kolor podstawowy wpisuje się w trendy na każdy sezon, dlatego warto o niej pamiętać nie tylko w Walentynki!!

Moodboard 1:
Patrząc od góry z lewej strony: 1. Nastygal – Americana 2.Steve Shay- Red Is Love 3.UN Studio- Agora Theatre, Lelystad 4. Norman Mooney – Sculpture (8) – Art Curator& Art Adviser 5. Modern Clown – Yayoi Kusama dla Louis Vuitton Pop Up stores 6. żródło: pinterest.com 7. Carmen Kemmick- Glamour Holandia 04.2013 8. Anish Kapoor -Untitled 2006
Moodboard 2:
Tło – Celerie Kemble; Patrząc od lewej strony: 1.Elie Saab – Pre-Fall 2015 2. Versace – Pre-Fall 2015 3. Dsquared² – Pre-Fall 2015 4. Iceberg – Pre-fall 2015 5. Alexander Wang – Fall 2015
Moodboard 3:
Patrząc od góry z lewej strony: 1.  Marius Holtmon – Oznakowanie korytarza, Westerdals, Norwegia . 2. Julia Presslauer – portret 3. Guto Indio da Costa – CZERO1  4. Pinterest.com 5. www.unscrippted.co/fashion-industrial-tales-with-nasty-gal  6. Pinakothek der Moderne, Monachium 7. Chris McGuigan  8. Transparentny głośnik firmy ‘People People’  9. Art Paris 2014 – Contemporary Art Fair

Motyw I kwiaty

Jak w każdym sezonie wiosenno-letnim kwiaty są jednym z wiodących trendów. Nie jest to zbyt odkrywcze, że co sezon pojawiają się w wielu kolekcjach, jednak w sezonie wiosna/lato 2015 najważniejszymi trendami związanymi z kwiatami będzie ich forma i ilość.

Kwiaty muszą być widoczne! Ten sezon zdecydowanie należy do śmiałych połączeń: kolory, wzory, forma. Nie mówimy o drobnych nadrukach, a o dużych kwiatach, najlepiej w wymiarze 3D! Mają być widoczne i stanowić trzon florystycznych stylizacji! Dla śmiałych i lubiących nowości polecamy ubranie się w kwiat! Dosłownie! Kolorowe formy kształtem przypominające rozwinięte pąki lub kwieciste kielichy będą hitem obecnego sezonu. Poza tym kwieciste nadruki łączymy razem, odważnie i z polotem. Duże kwieciste kolorowe kwiaty świetnie sprawdzą się z drobnymi i delikatnymi wzorami. Umiar nie jest wskazany. Jak przekonują projektanci trend na kwiaty ma wyróżniać nas z tłumu, ma wnieść świeżość i kolor, na które wiele osób czeka cały sezon jesienno-zimowy.

Odwagi! Pomalujcie Wasz świat kwiecistymi kolorami!!

Źródło zdjęć: pinterest.com

Spotkania I Relacja z cyklu #Trendywmodzie

Pierwsze spotkanie z cyklu „Trendy w modzie” już za nami. Jak Internet wpłynął na modę? Jak zmienił jej oblicze? Do czego mogą wykorzystać Internet projektanci, sprzedawcy, osoby zajmujące się marketingiem w modzie? Czy Internet inspiruje i jakie są ścieżki tych inspiracji? Czy zachowania zwykłych użytkowników wpisują się w trendy rozwoju mody? Pytania o przyszłość mody i Internetu można mnożyć, a prezentacje były tylko niewielką próbą odpowiedzi na wiele z nich.

Nasze wnioski? Internet i moda stanowią obecnie nierozerwalny duet. Pole działania tych dziedzin przenika się i tworzy nowe korelacje rozwiązań. Warto obserwować trendy związane z rozwojem cyberświata i mody, która w rzeczywistości wirtualnej tworzy sobie własne ścieżki rozwoju. Polski użytkownik bierze czynny udział w kształtowaniu się oblicza mody polskiej, stając się wymagającym klientem. Standardowe rozwiązania szybko się dezaktualizują, a potencjalny klient w Internecie szuka nietypowych rozwiązań. Czas pokaże jaka będzie przyszłość mody łączonej z technologią i Internetem. Prognozujemy, że ten trend w najbliższych latach ulegnie wielu modyfikacjom.

Dziękujemy prelegentom i słuchaczom! Świetnie, że byliście z nami! Wszystkich obecnych i tych, którym nie udało się dotrzeć, zapraszamy na kolejne spotkanie już 24 marca! Szczegóły ogłosimy na stronie wydarzenia oraz na naszym fanpage na Facebooku.

Mamy nadzieję, że do zobaczenia!!

Zdjęcia: Agnieszka Wanat